Cacauets, magrana, maduixes, xocolata… Descobreix els teus aliats per millorar el teu estat d’ànim

De vegades, canviar la tovallola a la sorra de la platja per la cadira de l’oficina, o unes braves a una terrassa  pel cafè de màquina, pot ser feixuc. Però si saps què menjar, deixar enrere els plaers de les vacances serà més senzill.

A continuació et deixem un breu llistat d’aliments plens d’energia que si els incorpores en la teva dieta, t’ajudaran a recuperar el bon ritme a la feina, a més de millorar el teu estat d’ànim.

 

MAGRANA

 

La fruita és una aliada ideal per combatre les hores més feixugues de la jornada; dolça, fresca i hidratant. I les fruites amb alt contingut en vitamina C -com les maduixes, cireres o mandarines- són les ideals per al propòsit d’aquest article. I, per què és important?

La vitamina C ha demostrat ser un gran protector de les endorfines, les hormones relacionades amb el bon estat d’ànim. De manera que un consum de fruites que tinguin un alt contingut d’aquesta, tindran una gran influència sobre el mal humor, l’ansietat i l’estrès.

Si volem potenciar el seu efecte, caldrà que la fruita sigui de temporada, i la magrana -que es pot consumir de setembre a octubre aproximadament- és una opció ideal.

 

 

 

NOUS

 

Ametlles, cacauets, avellanes, festucs, pipes de carabassa… N’hi ha molt on escollir!

Els fruits secs i les llavors  són aliments energètics i de qualitat pel seu alt contingut en fibra i, sobretot, en greixos insaturats. Són l’aperitiu entre hores perfecte.

Però si de tota aquesta categoria hem de destacar un aliment, un serien les nous pel seu alt contingut en omega 3 i seleni, un mineral que alguns estudis suggereixen que podria influir positivament en l’estat d’ànim. 

 

 

 

CARABASSÓ

 

El color verd et farà sentir millor! Així que per un temps, intenta que els teus plats tinguin com a base: espinacs, enciam, cogombre, pèsols… O el carabassó, que estarà en temporada fins a l’octubre.

I per què les de color verd? Doncs per la clorofil·la, la molècula que fa que algunes verdures i hortalisses siguin verdes, i per l’àcid fòlic. Aquests dos elements en l’organisme humà per una banda fan augmentar els nivells de serotonina, l’hormona que ens fa tenir bon humor. I per l’altre formen part de la creació de glòbuls vermells en sang.

Aquests últims són els encarregats d’oxigenar tot el cos, de manera que un millor nivell d’aquest component de la sang, ajudarà a fer que el cervell rebi més O2 i es mantingui més despert.

 

 

 

CIVADA

 

Els cereals i les llavors no podien faltar en aquesta llista, ja que són aliments que el nostre cos absorbeix i crema molt lentament però de manera continuada. Això fa que el nostre cos no tingui baixades energètiques dràstiques, i ens mantinguem estables.

En aquesta categoria trobem aliments com l’arròs, el pa o el cuscús. Però de tots ells en destaquem la civada (avena).

Aquest és un cereal que ens aporta molta vitalitat, i que ens ajuda a combatre el cansament i els nivells baixos d’energia. En aquest sentit, també ajuda a millorar l’estat d’ànim.

 

 

 

XOCOLATA

 

Amants del cacau, esteu de sort, i és que la xocolata serà la vostra fidel aliada en els primers dies de feina. Això si, haurà de ser xocolata amb un percentatge alt de cacau i fer-ne un consum moderat perquè sigui saludable. Com tot, en la justa mesura.

A més de ser antioxidant, la xocolata és un aliment que allibera diversos neuroquímics -com la dopamina o la serotonina- relacionats amb el plaer i el benestar.

Per tant, un trosset de xocolata negre al dia és bona per a millorar el nostre estat d’ànim i sentir-nos més relaxats.

 

 

I tu, t’uneixes a MultipliCat?

Consulta les botigues i restaurants que ofereixen producte de proximitat català!

Segueix-nos al nostre perfil de Facebook!