Descobreix quins són els 6 aliments de temporada que més triomfen a l’estiu i els seus beneficis.

Consumir productes de proximitat i de temporada, no és únicament beneficiós per al planeta i la nostra butxaca, sinó que també ho és per a la nostra salut. I és que al menjar un aliment en el seu moment estacional idoni estarem ingerint tots els seus nutrients, i el seu gust serà molt més intens.

A l’estiu necessitem aliments ben sucosos que ens mantinguin ben hidratats, i rics en vitamines i minerals que ens ajudin a protegir-nos del sol. Però atenció! No s’han d’oblidar que en temes d’estacionalitat cal incloure el peix i marisc, que també tenen la seva temporada i aporten els nutrients que necessitem per gaudir amb bona salut de cada estació de l’any.

 

Aquests són els 6 aliments estrella que no poden faltar en els teus àpats a l’estiu:

1- Sardina

Temporada: finals de maig – octubre

Peix blau i molt ric en àcid gras insaturat, un greix que ajuda a mantenir la pell hidratada i preparada per als rajos del sol. Per això, i perquè és exquisit a la brasa, és un dels aliments ideals per a prendre en un xiringuito després de passar el matí a la platja.

 

 

 

2- Tomàquet

Temporada: juliol – octubre

Un imprescindible per a l’època més calorosa de l’any. El seu alt contingut en aigua –un 93%- ajuda a mantenir-nos hidratats, i el carotè ens protegeix la pell contra les cremades del sol. Tot i això no deixis d’aplicar-te el protector solar abans d’anar a la piscina!

 

 

 

3-Préssec

Temporada:  maig – octubre

Un altre aliment amb carotè i que el 87% del seu pes és aigua. A més d’ajudar a controlar els nivells de sucre a la sang, és ric en magnesi, fòsfor, potassi, és sucós i està deliciós.

 

 

 

 

4- Calamar

Temporada: juliol – mitjans de setembre

Tot un clàssic de les terrasses a l’estiu a la planxa o arrebossats amb un rajolí de llimona per sobre. El seu alt contingut en proteïnes i minerals el converteixen en un aliment energètic, ideal per aprofitar al màxim les festives nits d’estiu!

 

 

 

 

5- Cogombre

Temporada: juny – setembre

És l’aliment amb més hidratant de tots, ja que més del 95% del seu pes és aigua. En canvi no té tant valor nutritiu com els altres aliments que hem destacat, però és molt saciant. Ideal per picar entre hores i refrescar-se.

 

 

 

 

6- Pruna

Temporada: juny –  agost

El producte més efímer dels destacats. És ric en vitamina E, conté un 83% d’aigua i cal destacar el seu alt contingut en fibra. El company ideal per combatre les irregularitats intestinals que ens provoquen els viatges durant les vacances.

 

 

 

I tu, t’uneixes a MultipliCat?

Consulta les botigues i restaurants que ofereixen producte de proximitat català!

Segueix-nos al nostre perfil de Facebook!