Ens trobem en un moment on, la sostenibilitat mediambiental, ha agafat una gran importància en la societat. Anualment es fan manifestacions per reivindicar que el famós canvi climàtic és un fet i no una suposició.

Paral·lelament a aquest moviment també existeixen tots aquells que volen potenciar al màxim els productes de km 0 o productes de proximitat.

Molts estareu pensant, quin tipus de relació hi ha entre aquestes dues informacions? Doncs, els productes de proximitat són aquells productes que tenen en compte la distància entre el punt de recol·lecció o producció i el seu lloc de consum final. Per tant, donar suport als productes de proximitat és reivindicar una nova forma d’entendre l’alimentació centrada al voltant de l’ecologisme i la sostenibilitat mediambiental.

Que ha de tenir un producte per ser considerat de proximitat?

No tots els productes poden entrar a la categoria de productes de proximitat, abans, han d’incloure tot un seguit de condicions necessàries:

  • Ser producte de temporada
  • Que es produeixin tenint en compte la protecció del medi ambient
  • No tenen afegits cap mena de producte químic ni tòxic
  • S’han de produir a no més de 100 km de distància.

En què ens repercuteixen a nosaltres els consumidors els productes de proximitat?

  • Aconseguim una alimentació més equilibrada, sana i saludable.
  • Aconseguim productes més saborosos i amb els valors nutricionals intactes
  • Coneixem la qualitat i la procedència dels productes
  • Ajudem a contribuir a mantenir llocs de treballs a les persones del nostre sector i a conservar l’economia.
  • Ajudem a la sostenibilitat del planeta.